top of page

Kde, jak, v čem a na čem tvořím příběhy



Protože jsem od přírody člověk chaotický a když pracuje fantazie tak se jí snažím využívat na sto procent. Existuje hned několik věcí, které využívám. Jako například hrubý úvod utohoto příspěvku a jeho kostru smolím v 4:50 před odchodem na ranní směnu na svém mobilu v aplikaci Wix. 


On když vyskočí nápad a je dobrý, jo hned jak je to možné se musí zpracovat než ho moje děravá mysl zase zapomene. Proto není výjimkou že na "čůracích" pauzách v práci si dělám krátké poznámky abych se pak měla doma v pohodlí od čeho odpíchnout. 


Začneme tedy technikou a programy, které využívám.


Zlatý základ


Na herní notebook MSI GL65 nedám dopustit. Zahraji si na něm jak hry tak i píšu příběhy. Ještě mám doma schovaný kancelářský notebook Lenovo, který měl na psaní příjemnější klávesnici, ale používat dva přístroje mi přijde zbytečné. Proto jenom vyčkává na případ nouze. 

Všechny psané soubory si uchovávám normálně do počítače, kde si dělám i průběžné ukládání během psaní kdyby náhodou. Po cca týdnu všechny soubory uložím vše na přenosný HDD. Do cloudu ukládám soubory, které by se mi hodily případně i na jiné zařízení. 


Focus Writer - Pro mě je to zlatá klasika. Jednoduchý textový editor s minimem funkcí, jehož rozhraní umožňuje otevření na celém monitoru a tím neruší jiné ikonky. Další výhodou je takzvaný denní postup, kde si můžete nastavit kolik slov, znaků nebo minut chcete příběhům věnovat. Je to taková pozitivní motivace. Tedy aspoň pro mě. 

U jiných programů mne rozrušovalo uživatelské rozhraní nebo absence češtiny. Mám ho už několik let a nedám na něj dopustit. Další výhodou tohoto prográmku je že se neistaluje do PC. Klidně si můžete celou složku zkopírovat třeba na flash disk a použít třeba na jiném počítači patřícího třeba vašemu kamarádovi či příteli. 


OneNote - tento prográmek mám na všech zařízení. Díky tomu mám krátké poznámky kdykoliv po ruce. A na tabletu i mobilu se tam dá krásně i čmárat. To je paráda panečku barevný text. 

Ono se to nezdá, ale 

Hlavně mobilně


Mobilní telefon Huhňavei (Huawei) Nova Smart mám vždycky po ruce. Jakožto klasická mládež dnešní doby mobil se nevzdálí na několik metrů. I když to malé zařízení mám spíše jenom na poznámky. 

Další nováček do rodiny je Acer Iconia 10. Desítkový display je dosti velký, jenom to psaní je trošku nepraktické a tak se plánuje koupě klávesnice. Zatím si ale nestěžuji. Plus za ty peníze HD kvalita a HDMI výstup. Prostě praktická bomba. Filmy kdykoliv po ruce Hell Yeah! Nehledě na to že má velmi pěkný vzhled. 

Malej edit: Tak jsem si pořídila k tabletu malou bluetooth klávesnici a proboha, nemůžu si ji vynachválit.


JotterPad - androiďácká aplikace (základní free verze nemá moc možností. Přesto, nic jiného mě fakt neuchvatilo) na psaní textů mám to propojené s cloudy takže zase dostupné na všem ostatním. Na krátké texty je dostačující. Je pravda, že bych to klidně mohla psát do OneNotu, ale nechci si poznámky míchat s textem příběhu. I když se tam dá udělat záložek do aleluja.


Google Disk a Dokumenty - Protože jak jinak si nejlépe uchovávat soubory a přeposílat si je mezi jednotlivými zařízeními? Sice ještě na OneNote používám cloud od microsoftu, ale na googlu je přeci jenom více místa. 


Sociální sítě a spol.

Facebook a Messenger - ehm je k tomu nutné něco dodávat?

Wattpad - Ne vždy je chuť zapínat počítač, a v aplikaci se lépe čtou příběhy. Na publikování částí to naprosto stačí. A sem tam na odpovídání komentářů, kterých je stejně po málu taky stačí.

Wix - podobní případ jako u wattpadu. nezapínat počítat a přeci chuť něco malého sesmolit nebo přidat na internet.


bottom of page